Strona główna »      
Opisy tras »      
Galeria »      
Kontakt »      




Zlot Plejad 2004
Zlot Plejad 2005

Opis tras  

Trasa szosowa
Rajd zorganizowany w oparciu i zgodnie z zasadami narzucanymi przez obowiązujące regulaminy Polskiego Związku Motorowego. Regulamin rajdu został zatwierdzony przez Komisję Sportu Samochodowego PZMot. Okręgu Gdańskiego jako rajd dla amatorów w ramach K.J.S. (Konkursowa Jazda Samochodem).
Rajd podzielony był na 3 etapy, z przerwami w Sopocie po próbie sportowej w okolicy Opery Leśnej, gdzie zorganizowany został catering, oraz w Szymbarku w muzeum drewna. Trasa rajdu opracowana była tak, aby pokazać najatrakcyjniejsze regiony Ziemi Pomorskiej i pięknego Pojezierza Kaszubskiego. Przeciętną prędkość trasy objazdowej w terenie najbardziej atrakcyjnym przewidziano na 30/35 km/godz., co dało możliwość podziwiania krajobrazów. Niewątpliwą atrakcją był również PKP (punkt kontroli przejazdu) i 10-cio minutowy postój na Długim Targu w Gdańsku obok Neptuna. W tym miejscu blisko 40 lat wcześniej znajdował się punkt kontrolny zlotu gwiaździstego Rajdu Monte Carlo w którym czerwonymi Porsche'ami startowali Sobiesław Zasada i Bjorn Waldegard.
Długość trasy objazdowej wyniosła około 220 km. Trasa pokonywana była w oparciu o profesjonalnie przygotowaną książkę drogową pokazującą ważne nawigacyjnie punkty drogowe i odległości między nimi.
Start do rajdu nastąpił z bazy rajdu zlokalizowanej w Ośrodku Turystycznym Gołuń nad jeziorem Wdzydze. Próby sportowe zlokalizowane były m. in. na betonowo-asfaltowej nawierzchni lotniska Borsk, pod Pruszczem Gdańskim, w Trójmieście, Kościerzynie. Meta zlokalizowana była w miejscu startu w Gołuniu.

Trasa terenowa
» trasa nawigacyjna drogami leśnymi i polnymi po powiatach kościerskim i kartuskim,
» odcinek sprawnościowy o II stopniach trudności,
» trasa off-roadowa o mniejszym stopniu trudności,
» konkurs sprawnościowy z użyciem quada i terenowego mini-bilida skonstruowanego na podbudowie Subaru Justy,


Trasa turystyczna
Trasa biegła drogami publicznymi, o nawierzchni asfaltowej.
Pierwszy etap (około 90 km) miał swój początek we Wdzydzkim Parku Krajobrazowym, położonym w południowej części Kaszub, na północnym skraju Borów Tucholskich. Trasa poprowadziła przez obszar Kociewia na wschód, ku pozostałościom dwóch zamków warownych, następnie poprzez tereny Wolnego Miasta Gdańsk do Kaszubskiego Parku Krajobrazowego.
Drugi etap (około 80 km) wprowadził uczestników na pofałdowany i pełen jezior obszar zwany Szwajcarią Kaszubską. Kręte, efektowne drogi, wciśnięte między polodowcowe wzgórza morenowe i jeziora, prowadziły przez samo centrum Kaszub do Kościerzyny, by ponownie doprowadzić uczestników do Wdzydzkiego Parku Krajobrazowego.
Podczas przejazdu uczestnicy musieli wykonać zadania motoryzacyjne, odpowiedzieć na pytania z różnych dziedzin przygotowane przez Organizatora.